top of page
  • gilisivan1

ניחוחות משכרים

מאת: גילי סיוון- כהן

 

בושם תמיד נושא עמו מסתורין מסוים על מנת לעורר רגשות ותחושות בלתי ניתנים לשליטה. מבחינה זו הוא מאד דומה לאהבה. בושם לרוב נרקח כמו שיקוי אהבה ממגנט, מושך ומפתה, הוא שואב השראה מהסודות המייחדים את היצירה ומשחק עם החושים שלנו.



רענן כהני הוא אחד האנשים המרגשים והמוכשרים שיצא לי לפגוש, יש לו ידע עצום בכל הנוגע לבשמים ובוקר אתו הוא לגמרי חוויה מעוררת חושים ופותחת צ'קרות. נפגשנו בשכונת רחביה הקסומה בירושלים "בבשמת עדן" שהוא בית ספר היחיד בארץ לאומנות הבישום ובו מועברים לימודי בישום ורוקחות בשמים לקהל הרחב ולקהל המקצועי. לסדנה מיוחדת "סדנת בושם וריח- חווית בישום מעולם אחר".

בבוקר שמשי נפגשנו לשעתיים של שיכרון חושים, רענן בעל ידע מדהים מוביל אותנו בנבכי עולמות הבישום באופן מעורר השראה לוקח אותנו להיכרות אינטימית ביותר עם עולם הריחות הקסום. תחילת הסדנה הרחה של ריחות שונים וניחוש מהו כל ריח, מדהים איך חלק מהריחות הגולמיים מאוד ברורים, זכירים וידועים, וחלק ממש קשים לניחוש, יש כל כך הרבה ריחות וכל כך הרבה תווים, ההיצע מרגש ומפעים.

רענן מלא סיפורים על עולם הבישום, מגלה לנו את סודות הפקת הבושם וההיי לייט הוא בושם שאני רוקחת לעצמי מהריחות שאליהם התחברתי ואני גם מחליטה איך לקרוא לו וממה הוא יהיה מורכב בסופי של דבר חוויה שמרטיטה כל נים וכל חוש אצלי.


הסיפור של "בשמת עדן" הוא לגמרי "שרשה לה פאם"

כהני עבד למעלה מ-20 שנה במשרד החוץ. בירושלים פגש את נעמי, עולה חדשה טרייה מצרפת. ביחד הם נסעו לשליחות לפריז. כמתנת יום הולדת נעמי העניקה לו השתתפות בסדנת בשמים ב- Cinquième Sens המוסד הצרפתי הבינ"ל המוביל בעולם בתחום סדנאות לעולם הבשמים לקהל הרחב ולקהל המקצועי, והשאר היסטוריה. רענן התאהב במקצוע, עזב את משרד החוץ. הם חזרו לארץ ופתחו את "בשמת עדן".

כהני מסביר: "דמיינו עולם שבו נוכל לדבר ריחות, לתאר מקומות על פי הריחות שלהם, אישה או גבר על פי חותמת הריח שלהם. נוכל לתרגם כל חוויה אנושית, רגשית ואמנותית לשפת הריח. נוכל להשאיר חותם ייחודי. האפשרויות הן אינסופיות. ומבלי להיות מודעים לכך, חוש הריח הוא חוש שבו אנחנו משתמשים בכל רגע, לרוב מבלי לשים לב. הוא שותף כמעט לכל מעשינו. הוא גם צורת הזיכרון הראשונה ביותר."

רענן כהני העומד בראש "בשמת עדן", הוא בעל הכשרה מקצועית בתחום הבישום היחיד בארץ - בעל תעודת Expert Olfactif Certifié מ- Cinquième Sens המוסד הצרפתי הבינ"ל המוביל בעולם בתחום סדנאות לעולם הבשמים והזכיין הבלעדי שלו בישראל

ממליצה בחום על הסדנה המרהיבה הזו .


להזמנת סדנאות ניתן להגיע דרך האתר : https://basmat-eden.co.il

או דרך רענן 050-6203586


Recent Posts

See All
bottom of page