top of page
  • gilisivan1

יופי ישראלי

היופי הוא בעיני המתבונן, על יופי ישראלי לתפארת מדינת ישראל , ושינוי מודל אידאל היופי בשנת 2021.


״ישנן יפות יותר ממנה אך אין יפה כמוה״

יופי ישראלי העסיק אותי מאז ומתמיד, אין לו נוסחה אחת ואין מודל אחד ליופי. איזה מזל שבישראל 2021 יופי קיים במגוון גילאים, מבחר מידות ושלל גוונים וכי אין מודל אחד ליופי. כמה נפלא שעולם האופנה משתנה לנגד עיננו ואינו מציג עוד מודל יופי יחיד ובלתי מושג. בקו התפר שבין אידיאל היופי החדש לבין אופנה ישראלית ואופנה בכלל, עומד בסיס איתן אחד בו האופנה שייכת לכולם. בעידן זה, אנו העוסקים באופנה , מחויבים לעשות שינוי, לקחת אחריות, להוביל מהלך, להיות חלק מהרקמה. זוהי אחריות חברתית כוללת וכל פעילות בה מסייעת ביצירת נדבך נוסף, צעד נוסף, בדרך הארוכה והחשובה שיש עוד לעשות.

עולם האופנה העכשווי מכוון למגוון של מידות ופרופורציות. בתקופת הרנסנס נשים עגלגלות הובילו את אידיאל היופי, בתקופות אחרות שלט רזון קיצוני שנחשב כאידאל יופי. אין ספק שהיום המטרה היא לעורר שיח על מודל היופי שמציגים לילדות , ולתת דוגמאות ודימויים נוספים וחיוביים לאידיאל היופי.

במחקרים שנערכו בעולם בנושא, נמצא כי כ-70% מהנשים מרגישות שהן אינן מיוצגות בתקשורת ובפרסומות, והיו רוצות שהמדיה תציג תמונה אמינה יותר של נשים בכל מידה, גיל, צבע או סקאלה מגדרית. מתוכן 75% היו רוצות שהמדיה והמפרסמים יציגו תמונה מגוונת יותר של ייצוגים נשיים.

70% מהנשים לפי מחקר זה ציינו כי אם המדיה והמפרסמים היו מציגים תמונה אמינה ומייצגת יותר של נשים כמותן, הן היו מרגישות טוב יותר כלפי עצמן. יותר משליש מהנשים במחקר סיפרו כי הן מרגישות רע עם עצמן כשהן מסתכלות במגזיני נשים.

כמה מרגש השנה היה לפגוש בשבוע האופנה הישראלי נשים מדהימות וחזקות בכל הגילאים, ובכל המידות, החל מנורית גורדון הנפלאה בת ה-73 שהחלה את קריירת הדוגמנות שלה ממש לא מזמן, דרך ריצל דורון המרהיבה שצעדה ברעמת תלתלים אפורה ונפלאה, שמחה גואטה אהובת ליבי שמזמן היא עמוד האש לנשיות, מירב עשוש דוגמנית הפלאס סייז הראשונה, דפנה שילון המטריפה, ועוד רבות ונפלאות שהוכיחו שאין על היופי הישראלי בעולם כולו.

מעל 200 נשים צעדו השנה בכל התצוגות של שבוע האופנה הישראלי ,וכל אישה היא עולם של יופי ישראלי שלא נגמר. "ישנן יפות יותר ממנה, אך אין יפה כמוה" (נתן אלתרמן)


קרדיט צילומים:

נוי ערקובי, ערן לוי, הדר בדר, אופיר פרץ


126 views3 comments
bottom of page