top of page
  • gilisivan1

מוזיאון האופנה הישראלי 28.3.2021

Updated: Mar 30, 2021

עם פתיחת חגיגות עשור מרהיבות לשבוע האופנה הישראלי, שבוע האופנה קורנית תל אביב

ציון דרך מרגש לעיצובים כחול לבן, למעצבי אופנה ותעשיית האופנה הישראלית,

ויריית פתיחה נפלאה לבלוג החדש שלי: "מוזיאון האופנה הישראלי".


קרדיט צילומים:

רפי דלויה, אלי פסדני, נוי ערקובי, אופיר פרץ, הדר בדר


ערב גאלה חגיגי פותח את חגיגות העשור של שבוע האופנה קורנית תל אביב


חגיגות עשור מרהיבות לשבוע האופנה הישראלי, ציון דרך מרגש לעיצובים כחול לבן ויריית פתיחה נפלאה לבלוג החדש שלי. ברוכה הבאה לבלוג "מוזיאון האופנה הישראלי", מידי שבוע תינתן הצצה לעולמם המופלא והמרהיב של מעצבים ישראליים, לעיצובים בתוצרת מקומית של כחול לבן, ופירגון ענק ממני לידי הזהב שמושכות בחוטים של תעשיית האופנה הישראלית. אני מאמינה שיש פה כישרונות ענק בקרב המעצבים הוותיקים והחדשים, אני יודעת שאופנה ישראלית היא אומנות לכל דבר ומקומה הטבעי והנכון הוא לגמרי במוזיאון. מוזמנים להצטרף אליי בכל בלוג למסע מרתק ומעורר השראה של מאחורי הקלעים באופנה הישראלית, המקומית, בתל אביב ומחוצה לה.


השנה יחד עם חגיגות חג הפסח, נחגגות חגיגות עשור לשבוע האופנה הישראלי שהגה ויזם מוטי רייף אהובי הנצחי. מוטי ואני צועדים יחד מאחורי הקלעים של עולם האופנה הישראלי ב-30 השנים האחרונות, כל כך הרבה שעות בילינו יחד מאחורי הקלעים בתצוגות, השקות, פרוייקטים ומיזמים שהמשותף להם הוא אחד: להרים ולהאדיר תמיד את תעשיית האופנה המקומית, תעשייה מוארת על כל גווניה במלוא עוצמתה וכשרונה הרב וכנגד כל הסיכויים.


בעשור האחרון התמזל מזלי ואני מלווה את שבוע האופנה הישראלי כמנהלת ה-״בק סטייג ההפקה וההלבשה״, תפקיד מאתגר שמחבר את כל חלקי הפאזל בכדי שכל תצוגה תצא למסלול בצורה הכי מדויקת ומרהיבה שיכולה להיות. מאחורי הקלעים זה לגמרי החיים עבורי, כמה שהעבודה הזו לחוצה ותובענית ככה אני אוהבת אותה. העולם הזוהר כלפי חוץ, מאוד אינטנסיבי ותובעני מבפנים, הכול קורה בו זמנית ובמהירות מסחררת. כמו לונה פארק מרגש, קולקציות חדשות שלא נחשפו לקהל מגיעות יחד עם מעצבים נרגשים ואנשי הצוות שלהם שעמלו עליהן קשות.


השנה החגיגות מרגשות אף יותר מבכל שנה, עשור לשבוע האופנה כבר אמרנו, שנה שבה כל תעשיית האופנה דוממה מנועים ונדחקה לשוליים בעקבות הקורונה. תקופה של התמודדות הישרדותית אולי מהמשמעותיות שהיו אי פעם עבור עולם האופנה המקומי. אחרי שנה שלא היה לאן להתלבש ועבור מה, פתאום עולם האופנה קם לתחייה כבמטה קסם וכמעט בין לילה כולנו הפכנו מלכלוכית לסינדרלה. הרגע הזה שמוטי הכריז על שבוע האופנה הרגיש לי באופן אישי, כמו יציאה מעבדות לחירות, יש לנו יכולות הישרדותיות וכוח סבל שאם תסתכלו על זה בעין אופנתית הן לגמרי מעוררות השראה ומסוגלות שעולות על כל דמיון.


כולנו אחרי שנה של ריחוק ושנה בה שלא ראינו אחד את השני היינו אחוזי התרגשות רק מעצם החזרה לעשייה מרגשת ומשמעותית: המעצבים, הגזרנים, התופרים, התדמיתנים, הדוגמנים, המפיקים, המלבישים, המאפרים, מעצבי השיער, הצלמים, הבימאים , מעצבי הבמה, מעצבי התפאורה ועוד המון בעלי תפקידים , אצל כולנו נדלק בבת אחת האור בחדר המרכזי של הלב.


ערב הגאלה שפותח את אירועי שבוע האופנה היה אחד הערבים המרגשים שניהלתי בחיי.

המנחים מוטי רייף ובר רפאלי הפציעו בחליפות שחורות גבריות עם חולצות לבנות של המעצב הקוסם שי שלום, "NO GENDER" הוא לגמרי מוטו מוביל של עולם האופנה הבינלאומי והמקומי. ארון הבגדים הגברי מתערבב עם ארון הבגדים הנשי. נשים לובשות בגדי גברים וגברים לובשים בגדי נשים ואין באמת קו אחד שחוצה ומבדיל בין הארונות.

 

שירה איסקוב ושמלת הסטרפלס שלא הורשתה ללבוש


את ערב הגאלה פתחה תצוגת אופנה הכי מרגשת שיצא לנו להפיק עד היום , תצוגת סטרפלס לכבודה של שירה איסקוב.


100 דקירות ספג פלג גופה העליון של שירה באלימות בלתי נתפסת של בעלה , איסקוב סיפרה שלא הורשתה ללבוש את שמלת הסטרפלס, שמוטי ראה את סיפורה בעובדה הוא כבר ידע שזאת תהיה התצוגה הפותחת של ערב הגאלה בשבוע האופנה הנוכחי. שמלת הסטרפלס שלא הורשתה ללבוש הפכה למיצג נשי מרהיב של 21 נשים עוצמתיות וחזקות מכל התחומים כולן, לבשו שמלות סטרפלס שנתפרו והוכנו במיוחד למידתן ולערב זה על ידי 21 מעצבי אופנה מוכשרים ומדהימים.

כמו מלאך נכנסה שירה עטופה בצעיף ובשמלת כנפיים לבנה ומרהיבה של ויוי בלאיש, ריטה נכנסה בשמלת סטרפלס חגיגית מעשה ידיו של דרור קונטנטו מיד אחריה ושרה לה:

"היא עכשיו חזקה מן הרוח

היא תצמח מכאב העבר

עכשיו אהבה היא יודעת

חיבוק שאיננו נגמר

מתוך עולמות שבורים

היא צומחת

לילות שלמים היא רוקמת

כל מה שיהיה לה"


לא נותרה עין יבשה בקרב משתתפות התצוגה ובקרב כל אנשי מאחורי הקלעים שהיו במקום.

בזו אחר זו עלו שמלות סטרפלס מרהיבות צבעוניות ומרגשות על 20 נשים עוצמתיות שהגיעו לתמוך במפגן הסטרפלס העוצמתי למען איסקוב.



שמלה שחורה ושקטה של אריאל טולדנו על גילה אלמגור, שמלה סגולה ומרהיבה על הילה רהב, שמלה בגוון חול על גאולה אבן, שמלה פרחונית של מישה גת על טיטי איינהו, שמלה עם פפיון ענק של שחר אבנט על קרן מור, שמלת רשת לבנה בשילוב שחור של אליאן סטולרו על ליהיא לפיד, שמלה מבריקה בירוק של ירדן מיינפלד על אורנה דץ, שמלה שני חלקים בגוון ורוד פוקסייה של אניה פליט על רונית יודקביץ, שמלת סאטן סגטלה מרהיבה של מי משיח על ההריונית מירי מיכאלי, שמלת סטרפלס אתנית של עינב נסירי על נוגה ניר נאמן ושמלת סטרפלס כחולה מרהיבה על לירז אסייג בעיצובה של רעומה זקש הכשרונית.


השמלות נתרמו על ידי מעצבי האופנה וימכרו במכירה פומבית לטובת עמותת רוח נשית למניעת אלימות נשית.

125 views0 comments
bottom of page